Thursday, May 13, 2021

1979

Från 1 januari till 27 april 1979 skrev jag dagbok varje dag. Jag fyllde 11 i februari det året. I går kväll läste jag dagboken, som egentligen är en loggbok, Det handlar mycket om vad vi äter, ser på TV, och villka klockslag. Ibland några personliga kommentarer. Det var en bra period i min barndom, av allt att döma! 

Jag skriver mycket lite om skolan, utöver att den är tråkig. Och om prov. Vi lekte mycket! Lekte med Johan, Dan, Malin, Lotta, Cissi, Ulf, Stefan, Peter, och andra.  Det minns jag också. Och så hade vi börjat ordna party, med dans. Hämtar ibland Johan på Lekis, men det minns jag inte alls!

Kul också att jag känner igen mitt tilltal, alltså att min stil till stor del är densamma. När jag läser och minns går jag i dialog med Louise.

Såhär kan det stå (March 9); «I dag töade det mycket och var regnigt och grått. I skolan hade vi bl.a teckning. Då ritade vi grekiska urnor denna gången. Vi hade rolig timme också. Den är faktiskt inte så rolig.» 

He-he 😂👍


J




No comments: