Wednesday, August 26, 2020

Namnsdag

Jag hade namnsdag igår och det var så trevligt att få grattis-sms från mamma om morgonen!
Så då passade jag på att skriva på Facebook att jag hade namnsdag, för då får man ännu flera grattis! He-he...

Idag var det workshop med Universitetsmuseet, på Zoom såklart. Vi fem som är stationerade här nere på Marineholmen samlade oss i ett möterum, där vi hade föredragen på stor skärm. Trevligt. Sedan fick vi pizza och sedan skulle det vara grupparbeten, så då gick jag! Temat är evaluering av Universitetsmuseet osv:

" hensikten er å videreutvikle museet slik at det har en formålstjenlig organisering i forhold til oppgaver og universitetets strategiske mål."

Jag blir bara trött. Sådana här processer upplever jag som organisationsvärldens Dementors,
"they drain peace, hope, and happiness out of the air around them…"

1 comment:

Xanthoria said...

"Takk for deltakelse i workshop...Neste steg...oppsummere prosessen så langt og hovedfunn fra workshop...bli holdt en «løsnings»-workshop med bred representasjon fra de ansatte." Alle ansatte som deltar i å gjøre jobben ("workshop") skulle få konsulent-lønn, spør du meg! ;D