Friday, February 23, 2018

Busy week

Detta har varit en riktigt rolig (men inte lugn) vecka!


Måndag:
- Gick HMS-runda tillsammans med två andra i laboratorierna i A-blokka (jag är skyddsombud)
- Jobbade med någons lavprojekt i labbet
- Var med på BFK:s "Monteringskurs"


Tisdag:
- Jobbade med någons lavprojekt i labbet
- Var på Horisontföreläsning: "Why is Life Like it is?" (Nick Lane) Jag håller ju på att läsa boken, svårt! Men inspirerande biologi - många åhörare!
- Det blev inte klubb; jag var trött och gick hem (Veckans Brott på TV)


Onsdag:
- Levererade sista (?) lavsekvenserna till sekvensering (någons lavprojekt)
- En artikel jag har varit med att producera kom ut!*
- Gick en stickkurs på kvällen - "Strikke rundt på ermer" Jag var enda deltagaren, och det var nervöst men mysigt! Kul att ha läraren helt för sig själv, nästan tre timmar för 400 kronor.


Torsdag:
- Trevlig serviceman som felsökte vår tvättmaskin i ca 45 minuter på morgonen. Hittade inget fel, trots en ganska allvarlig felindikation. Jag provade en tvätt i går, och det gick strålande!
- Skrev om en nomination jag har lämnat in. Fixade fram mer information som Kommittén ville ha.
- Fick ænnu mera blommor! Tack!
- Kørde en maskin med tvætt och det gick bra!


Fredag:
- Extraherade en spænnande lav (eget projekt)
- Färdigställde och skickade in en nomination och fyra bilagor med information (pust)
- Anmälde förköpsrätt till en lägenhet som snart kommer ut på marknaden, hoppas jag




 Nu är klockan 16.04 och jag ska stänga labbet och gå hem!



*) Øvstedal, D. O., Lindblom, L., Knudsen, K.& Fryday, A. M. 2018. A new species of Acarospora (Acarosporaceae, Acarosporales, lichenized Ascomycota) from the Falkland Islands (Islas Malvinas). Phytotaxa 340(1): 86-92.

No comments: