Friday, January 20, 2017

En torsdag ensam hemma

Varken "ensam" eller "hemma" stämmer helt!
 HHB reste klockan halv sju på morgonen, så då var jag ensam hemma cirka en timme. Sedan åkte jag till sjukhuset för min månadliga Tysabri-kur. På Haukeland är man ju inte precis ensam... Efteråt tog jag bussen till jobbet, för att hämta mina glasögon som jag glömde dagen innan... Kollade eposten och åkte sedan Bybanen till Bystasjonen där jag åt lunch. Klockan ett var jag hos frissan, skönt med tvätt och klipp! Efteråt en härlig stund (ganska lång)  på bibblan. Så blev det lite småshopping på Galleriet, innan det var dags att ta sig till Magnus Barfot för att se film. Med biljett som jag hade köpt via appen på min nya iPhone (teknisk uppdatering, som jag är ganska stolt över!). "Fabeldyr og hvor de er å finne" är en härlig och rolig film. Efteråt strosade jag mot bussen över den våta Torgallmenningen  i den svarta magiska kvällen, och fantiserade vidare. Hemma ungefär halv tio på kvällen; lagom tycker jag. Och ensam hemma igen! Ikväll kommer HHB tillbaka från möten i Trondheim. Blir mysigt!


Måste njuta denna lite grann - i dag fick jag en epost från U.S.A. med positiv kritik! "...this is a neat article!"

No comments: