Tuesday, February 16, 2016

Hej Februari

Februari är min födelsemånad, och därför alltid lite skakig... En stor seger inträffade fredagen den 5 februari: Jag avslutade ett projekt i DNA-labbet, som hadde pågått och krävt mycket s.k. trouble shooting sedan i november! Fredags förmiddag skickades plattorna med reaktioner till Danmark!
Puh!
Dagen efter hade jag bokat flygresa till CPH och fyra-fem dagar i Flyinge. Skönt! Resan gick bra, passet måste visas både på Kastrup och Hyllie pga flyktingrestriktioner, men det gick smidigt. Mamma och pappa hämtade på tågstationen i Lund. Bagaget levererades till Flyinge senare på kvällen... Måndag den 8 var ju min födelsedag. Bland annat åt vi lunch på Smedjan. På tisdagen tillbringade jag hela dagen i herbariet i Lund (LD), med att ordna och deponera de sista kollekterna från doktorand-fältarbetet (1993-1995). Det var faktiskt första gången jag hälsade på dem efter deras flytt.
Puh!
Hemresa onsdagen. Härlig flygresa. Mötte upp med HHB hemma, för han hade varit på möte i Trondheim. I fredags var Jenny hos oss på middag och mys och sedan var jag ansvarig för frimärksklubbens bord på Hobbymessen hela helgen!
Puh!
Och i dag har jag extraherat DNA från 2 x 96 samples av sill. Och varit med som skyddsombud på rundan på alla laboratorierna i vårt hus.
Puh!

No comments: