Monday, April 07, 2014

Helande söndag

Hela förra veckan var jag otroligt upptagen på jobbet - inte stressad, men väldigt aktiv och hade bl.a. tre nya som skulle introduceras på DNA-lab. Kanske just därför blev gårdagen en söndag i lugnets och mysandets tecken. Efter frukost pratade HHB och som vanlig om vår dag. Vi kom fram till att vi skulle ha aktiviteter var för sig - efter att vi hade dammsugat (jag) och diskat (HHB)! Så blev det. Det blåste och regnade ute. Jag styrde kosan med Bybanen till bibblan och sedan till Bryggen Museum. Fikade på museet innan jag i lugn och ro studerade alla de fina vykortsexponaten. HHB och jag var ju med på invigningen, men jag kände redan då att jag ville se mer på den.
Det är bara ett stenkast från museet till busshållplatsen, vilket var bra, eftersom det regnade. Väl hemma bakade jag en kladdkaka. Vi åt fisk till middag. Lösviktspotatisen är från Israel just nu, så jag hade köpt en påse med ekologiska danska potatisar att ha istället. De är jättegoda! Kladdkakan hade vi som dessert tillsammans med vispgrädde och en liten klick hemlagad aprikoskompott. God avslutning på en bra dag!
Bara tråkigt att Brann förlorade sin hemmamatch mot Stabæk...



Bergen by fra Fløyen (foto: L. Lindblom)

No comments: