Sunday, January 29, 2012

Fika och strategi

Igår tog jag en mysig lördagsfika på kafeet på järnvägsstationen. Stor kaffe latte med en skillingsbolle till, mums. Gillar atmosfären och den nya inredningen! Läsa (Siri Hustvedts senaste 'The Summer without Men"), skriva (strategi för 2012, minsann...), tänka... :-)

I anteckningsboken skrev jag:
"Strategi Feb 2012
- Mer målmedvetenhet
     1) skrivande - dra ner på "inspirationen", men skriv mera "brukstext" (starta med bloggen; cfr texten om Wilmer X)
     2) handarbete - göra färdigt (eller ge bort/ kasta) allt som är påbörjat. Innan jag får starta nya projekt!
     3) hemma - hyra in Birte för dekorationstips (och tips om renovering av skrivbordet); hyra in en handy-man som kan hänga upp stora målningen mfl tavlor (betongväggar!) och skruva upp lampan över köksbänken ('Vaktmästarservice'?)
     4) hälsan
     5) samleriet"
---- Det blev inte mer. Men jag jobbar vidare med de två sista punkterna. Och så måste jag skriva en punkt 6) jobbet...

Igår och idag har jag jobbat med punkt 2) handarbete. Jag är nästan färdig med att sortera och har packat tre plastpåsar, som Fretex har fått. Igår sydde jag samman Grisen Knud. Det var lite joxigt, så jag tror inte jag stickar fler... Idag ska jag testa att brodera vidare på några oavslutade broderier. De jag inte känner för, måste lämna huset och mitt liv... Och nu ska jag rensa i broderipärmen!
HHB på Kvalvågneset, Lindås kommune, høsten 2011.

No comments: