Tuesday, December 13, 2011

Jag fakturerar

Fyra gånger om året skickar jag räkning till alla forskare och studenter som jobbar med sina forskningsprojekt i DNA-labbet. Imorgon blir jag färdig med årets sista fakturering! Det är litegrann långtråkigt, men samtidigt ganska spännande. Labbets konto ligger just nu ganska mycket minus, men jag hoppas och tror att det är ett litet överskott när jag är klar! Mycket pengar ligger bundna i våra lager av plast (pipettspetsar, tuber etc) och diverse kemikalier, och så måste det vara.

Här är en utlysning på ett liknande jobb som mitt: Ved Institutt for biologi (BIO) er det ledig ei fast stilling som avdelingsingeniør i forskingsgruppa Marin Mikrobiologi.

Dagens roliga epost:
"Dear Dr. Lindblom, L,
Being the author of the following remarkable paper
Sample size and haplotype richness in population samples of the lichen-forming ascomycete Xanthoria parietina
we would like to draw your attention to the below paper published in our journal, Acta Botanica Hungarica now available for you to view for 30 days:
Distribution of Solenopsora candicans (lichen-forming fungi, Catillariaceae) in Hungary "

Kändes bra att få veta att min artikel var "remarkable". Men, ärligt talat, min artikel har ingenting med den de rekommenderar att göra...

P.S. Läste ut romanen "Spill" (Sigrid Combüchen) igår. Jag tyckte den var bra. Skriver mera senare.

No comments: