Monday, November 02, 2009

Måndag

Måndag och det är absolut höst. Imorse hade hästkastanjerna bakom St Jakob fällt sina blad och sina kastanjer. Stora fina blanka. Två har jag i fickan nu, som man ska! Var ensam på labbet nästan hela dagen och försökte jobba på hårt och bli färdig med så mycket som möjligt plus att jag ville få undan en hög med rutinarbete: städa undan, autoklavera, hämta destvatten, fördela diverse reagenser... Klockan två var jag trött! Och trött i benen! Så det blir att stiga upp tidigt imorgon för att få satt igång en PCR med 40 stycken sekvensreaktioner. Så kan jag leverera dem till Sekvenslabbet på onsdag morgon, när jag ändå ska ned till HIBen. Hela tiden är det något göromål som står i kön och väntar på att bli utfört; det tar aldrig slut. I posten kom information om ett seminarium om "Sikkerhet i Lab" som VWR arrangerar, det är ju marknadsföring, men ändå... Jag anmälde mig med en gång (gratis). En dag på VilVite blir ju nästan som att vara ledig!

No comments: