Tuesday, July 24, 2007

Wonderful Copenhagen?

Vacation is over. Yesterday I traveled to Copenhagen to carry through my SYNTHESYS funded work here at the Dept of Biology.

Det känns ganska konstigt att resa hit. Själva resan är ju inte lång. Och man kommer bara till Danmark. Men det är ändå annorlunda. Språket till exempel. Jag pratar ju ngn konstig slags "svorsk", och den låter hemsk här. Skånska, tja...

Och så måste jag vänja mig vid stället jag bor, och nya matbutiker, hur pengarna ser ut, och nya människor med namn som jag borde lära mig... Och labrutiner som är nästan som hemma, men litegranna annorlunda... Fast det är inte så illa, tror jag. Har satt upp en direkt-PCR och en PCR med en del av de DNA extrakt som jag hade med mig. Gömda i kofferten och modigt släpade med genom tullen, tillsammans med 3 kg lav-kollekter!

Vi hörs!

1 comment:

Martin said...

Hej, nu är jag också med i Facebook.

Martin